Η Lady μεταφέρθηκε!

Θα μεταφερθείτε αυτόματα σε 3 δευτερόλεπτα. Αν δεν μεταφερθείτε κάντε κλίκ εδω
http://ladiespost.wordpress.com
.

Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2011

Γυναίκα και οικονομική κρίση

 
Την ώρα που η άνοδος των spread αποτελεί βασικό θέμα συζήτησης, για σχετικούς ή μη με το «οικονομικό παιχνίδι», η γυναίκα βιώνει την κρίση με το δικό της τρόπο. 

Η επαγγελματική της πορεία, η μείωση του μισθού της ή, ακόμα χειρότερα, η απόλυσή της και η ταυτόχρονη αύξηση των φόρων δημιουργούν ένα πέπλο ανασφάλειας για την ίδια αλλά, και για το περιβάλλον της. «Αναγκάστηκα να ξενοικιάσω το σπίτι που έμενα και να επιστρέψω στους γονείς μου. Με απέλυσαν πριν από ένα μήνα, ενώ ήμουν απλήρωτη ήδη πέντε μήνες.»Λένια 27 ετών απόφοιτη του Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Έρευνες δείχνουν ότι το ποσοστό των γυναικών που σπουδάζουν συνεχώς αυξάνεται. Παρόλα αυτά, η ανεργία, η γνωστή αρρώστια της ελληνικής κοινωνίας, βρίσκεται σε έξαρση με τα νέα οικονομικά δεδομένα. 


Πρόσφατη έρευνα της Εταιρείας Μελέτης της Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας έδειξε ότι το 40% των γυναικών έχουν επηρεαστεί ψυχολογικά από την οικονομική κρίση. Αναμενόμενο είναι η πίεση και το άγχος για το μέλλον να επιφέρουν σειρά ψυχολογικών προβλημάτων «Το υψηλό στρες που δημιουργεί η οικονομική κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της εμφάνισης αγχωδών διαταραχών όπως είναι οι κρίσεις πανικού, η εμφάνιση κατάθλιψης, η χρήση ουσιών, ο αλκοολισμός, τα ψυχοσωματικά προβλήματα αλλά και οι σεξουαλικές δυσκολίες.» σύμφωνα με τη Σωτηρία Μακαρώνη Ψυχολόγο Υγείας και Ψυχοθεραπεύτρια.

Κι όμως το shopping θεραπεύει ακόμα και όταν στο πορτοφόλι υπάρχουν μόνο ψιλά! 

Ακόμα και οι επιστήμονες αναγνωρίζουν εδώ και χρόνια, ανάμεσα σε πλήθος θεραπευτικών μεθόδων, το γνωστό σε όλες shoppingtherapy. Παρά το γεγονός ότι η εποχή δε σηκώνει πολλά έξοδα (έως καθόλου), φαίνεται πως δεν είναι λίγες οι γυναίκες που εξακολουθούν να καταναλώνουν, ελπίζοντας στην αναπτέρωση της ψυχολογίας τους. «Στις περιόδους κρίσης, οι γυναίκες ψωνίζουν περισσότερο από ό,τι συνήθως. 

Οι ίδιες εξηγούν, στο πλαίσιο επιστημονικής έρευνας, πως η κρίση τους φέρνει μελαγχολία και προσπαθούν να την καταπολεμήσουν ψωνίζοντας.» μας λέει η ΚέλλυΜπούσια Ψυχοθεραπεύτρια – Σύμβουλος Ομάδων και Οργανισμών. 

Σε σχετική μελέτη διαπιστώθηκε ότι ενώ το 75 % δηλώνει πως σκέφτεται να κάνει περικοπές στον προϋπολογισμό τους, το 79% παραδέχονται ότι θα κάνουν σπατάλες σε ψώνια. «Έχω περιορίσει αρκετά τα έξοδά μου. Δεν ψωνίζω, όπως συνήθιζα. Ωστόσο, υπάρχουν μέρες που, ακριβώς επειδή ξέρω ότι δεν πρέπει να ξοδέψω χρήματα, θέλω να τα αγοράσω όλα. Με αυτό τον τρόπο δείχνω στον εαυτό μου ότι ακόμα μπορώ να έχω όσα θέλω.» Χριστίνα 30 ετών ιδιωτική υπάλληλος. Αυτές οι συμπεριφορές όχι μόνο δεν περιορίζονται σε περιόδους οικονομικής κρίσης αλλά γίνονται εντονότερες, σχεδόν καταναγκαστικές, με την έννοια ότι είναι ένας τρόπος άμυνας απέναντι στα αρνητικά συναισθήματα που βιώνουν οι άνθρωποι σε δύσκολες περιόδους στη ζωή τους.

Nomoneynohoney...

Αρκετοί ισχυρίζονται, ότι με την οικονομική κρίση θα ξαναζεσταθούν οι ανθρώπινες σχέσεις. Όσοι όμως είχαν και έχουν «λεπτά» αισθήματα τι θα απογίνουν αφού λεπτά δεν υπάρχουν; Οι γνώμες διίστανται. Όσες είναι ελεύθερες, είτε θα ψάχνουν τον άνθρωπο που θα ερωτευτούν πραγματικά, είτε θα ψάχνουν εκείνον που θα μπορεί να τις αποκαταστήσει οικονομικά. 

«Η επιλογή συντρόφου με την σειρά της είναι ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα για το οποίο, για κάποιες γυναίκες, το οικονομικό είναι βασικό θέμα ενώ, για άλλες όχι ανεξάρτητα από την ύπαρξη οικονομικής κρίσης. Αυτό που ενδεχομένως επηρεάζεται από τις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες είναι η λήψη αποφάσεων σε σχέση με θέματα γάμου, διαζυγίου, γέννησης παιδιών, αγοράς σπιτιού» σύμφωνα με τη Σωτηρία Μακαρώνη. Από την άλλη πλευρά, τα ζευγάρια καλούνται να αντιμετωπίσουν αρκετές και σοβαρές δυσκολίες. «Μόνιμο θέμα συζήτησης στο σπίτι είναι τα οικονομικά. 

Δεν υπάρχει κανένα άλλο ενδιαφέρον. Στόχος μας είναι να ξεπληρώσουμε τα χρέη μας και όλα τα υπόλοιπα θα μπουν σε σειρά.» μας λέει η Ιωσηφίνα 36 ετών ιδιωτική υπάλληλος. Οι προστριβές και η δυσκολία επικοινωνίας διαταράσσουν τις ισορροπίες όχι μόνο του ζευγαριού αλλά ολόκληρης της οικογένειας.

Κατακόρυφα πέφτει η γυναικεία λίμπιντο. 

Αρνητικά επηρεάζει τη σεξουαλική διάθεση οποιαδήποτε τηλεοπτική εκπομπή ασχολείται με πολιτικοοικονομική θεματολογία. Συγκεκριμένα, τα δελτία ειδήσεων ρίχνουν τη λίμπιντο σε ποσοστό 84%. «Ο άνθρωπος πλέον ταυτόχρονα και οικονομικός homoeconomicus δίνει στο χρηματικό συμβολισμό μια σχεδόν πυρηνική δύναμη που κινητοποιεί και τη σεξουαλική του ορμή. Ανεξάρτητα από τις ρομαντικές αμφισβητήσεις για την άξια του και τη σημασία του είναι γεγονός πως το χρήμα, μοιάζει να λειτουργεί σαν απόλυτο αφροδισιακό όταν κανείς το κατέχει αλλά και σαν απόλυτος εχθρός της επιθυμίας όταν είναι σε έλλειμμα» σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντινίδη, Πρόεδρο της Εταιρείας Μελέτης Ανθρώπινης Σεξουαλικότητας. 

Η σύγχρονη γυναίκα φαίνεται να προτιμά την καριέρα παρά τον παραδοσιακό της ρόλο στα κοινά του σπιτιού. Συνεπώς, πλήττεται άμεσα από την οικονομικά δυσχερή εποχή. Αξιοσημείωτο είναι ότι στο 72% των γυναικών έχει ελαττωθεί η ερωτική επιθυμία ενώ το 68% έχει μειώσει τις ερωτικές επαφές τον τελευταίο μήνα αντίστοιχα.

Οι ειδικοί συνιστούν: 

Επειδή, όπως όλα δείχνουν το πορτοφόλι θα παραμείνει για πολύ καιρό ακόμα άδειο, καλό θα ήταν να βρεθούν έξυπνες λύσεις αντιμετώπισης της καθημερινότητας:
- Όχι στο παρορμητικό shopping αλλά επένδυση σε μικρά πράγματα που μας δίνουν ικανοποίηση ή ακόμα και ανταλλαγές
- Ναι σε συγκεντρώσεις στα σπίτια παρέα με αγαπημένα πρόσωπα, παρά έξω
- Ναι σε «ταξίδι» στην πόλη και όχι σε κάποια πόλη του εξωτερικού
- Ναι στη σεξουαλική ζωή, καθώς είναι το αντίδοτο του θανάτου και της κατάθλιψης
Σαφώς τα οικονομικά ζητήματα είναι σημαντικά αλλά πολλά πράγματα είναι στο χέρι του καθενός και μπορεί να το ελέγξει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου